Hur ska jag göra?

Jag vet igentligen inte hur jag ska göra...........................
Jag älskar verkligen hoppning det är super kul, men jag funderar faktiskt på att sluta på hoppgruppen, jag vet faktiskt inte ens hur jag känner om jag vill det eller inte..... Jag har funderat på det en längre tid nu och snart får jag faktiskt bestämma mig för hur jag ska göra, och vad jag ska göra.

Men om jag slutar på hoppgruppen, vilken grupp ska jag börja i då?
Ska jag börja i en "vanlig" grupp eller ska jag helt ändra mig och börja i en dressyrgrupp istället? Jag gillar hoppning, det gör jag fortfarande så det är inget med att jag ska byta till dressyr helt plötligt. Men dressyr är faktiskt roligt också när man känner sig duktig och känner att det "går frammåt" så är dressyr faktiskt kul.
Helt ärligt om man inte kan rida dressyr kan man inte hoppa heller.

Det är synd att jag inte anmälde mig till ponnycupen i början av terminen, då hade jag kunnat tävla minst en gång i månaden, vilket hade vart väldigt roligt, dock kommer jag inte få vara med i ponnycupen nästa termin eftersom det är tyvärr 96:ornas sista år. Men dressyren kommer jag kunna anmäla mig till, för om jag minns rätt är det väl att man högst får vara 18 år i ponnycupen?

Ska jag fortsätta på hoppningen eller inte... vad tycker du helt ärligt talat oavsätt om du känner mig eller inte, snälla säg och tyck vad du tycker jag ska göra!


Skumpigaste Bozzo, haha rider barbacka! :D

/Holmqvist

Kommentarer
Postat av: Erika- en satsande dressyrryttare

Alltså du är faktiskt inte så gammal än och du har inte kommit dit då man verkligen behöver veta vad man vill satsa på.

Gör det du tycker är kul(det kommer man långt på) och strunta i vad du vill göra sen.

När du får börja tävla så kanske du ska börja tävla hoppning, eller dressyr. Vem vet? Men det är inget du behöver fundera på nu.

Gör det du tycker är kul. Du behöver inte veta exakt nu vad du just vill hålla på med för inriktning.Det kommer sig automatiskt ;)

2011-11-15 @ 18:19:39
URL: http://eadressyr.blogg.se/
Postat av: Erika Andersson

SV; då rider du kvar i hoppgruppen så att du både får rida dressyr och hoppa :P

2011-11-16 @ 08:20:50
URL: http://eadressyr.blogg.se/
Postat av: Anna

Men se det såhär, just nu rider du redan i en vanlig grupp och där får du din dressyrdos och sen rider du ju i hoppgruppen. Men låt oss säga att du slutar i hoppgruppen och börjar i en vanlig grupp kommer du inte bli helt tokig av att knappt få hoppa något? Liksom höstterminen så hoppas det bara 1 gång och vårterminen 2 gånger kommer det verkligen räcka för dig? :)

Mitt tips, gå kvar i hoppgruppen ;)

2011-11-16 @ 09:42:33
URL: http://ponnyryttarnaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback